Друштвене игре

Играње игара код деце доводи до развоја логичких вештина, унапређује начин размишљања и просуђивања. Тиме се, такође, развија концентрација и фокус. Како се у исто време забављамо, повећава нам се ниво ендорфина, што доводи до осећаја расположења и среће. Играње друштвених игара подстиче активност ума, вежба га и ојачава. Из тог разлога смо изабрали баш ову активност на Обогаћеном једносменском раду. У току месеца септембра и октобра, ученици су научили правила игара као што су шах, мистерија, домине…

Загонетне приче

У току месеца новембра, ученици 3-1 и 4-1 бавили су се ,,Загонетним причама“ Уроша Петровића. У питању су иновативне приче које од читалаца захтевају будну пажњу, логичко размишљање и креативност. Радња ових посве необичних прича смештена је у несвакидашње траперско насеље из прошлости, измештено из историје и географије какве познајемо. Ученицима су представљена правила одгонетања, а потом су подељени у групе како би загонетке решавали тимски – уз помоћ другара се увек лакше долази до решења. Успешно решавање загонетки изискивало је мало познавања природе и њених законитости, међутим, то није било пресудно. Најважније је било размишљати изван кутије, ослањати се на тимски рад и, наравно, добро се забавити и научити нешто ново.

Дан досаде и доброте

У току месеца децембра, на часовима Обогаћене једносменске наставе ученици трећег и четвртог разреда из Матичне школе читали су неколико прича из књиге ,,Вртоглави дани у плавој шуми“ аутора Зорана Пеневског. У питању су приче о другарству, пажњи, љубави и различитости. Након читања изабраних прича и анализе истих, ученици су имали задатак да напишу својеврстан пастиш – тачније причу под називом ,,Дан досаде и доброте“, по узору на истоимену причу из горепоменуте књиге. Вредни читаоци показали су да су разумели смисао и поруку оригиналне приче, тако да је наставник организовао такмичење како би се изабрао најмаштовитији рад. У мору креативних радова, у трећем разреду је победила прича ученика Андреја Тешића, док су друго и треће место заузеле приче Андријане Ковачевић и Саре Јовановић. Ученици четвртог разреда имали су и једну додатну могућност – наиме, могли су да се изразе и ликовно, тако да је, поред писаних радова, у конкуренцији за најбољи био и један цртани рад – стрип, тачније. Ученици су гласали једни за друге (није било могуће гласати за свој рад), а бирао се победник у категорији девојчица и дечака. За најбоље радове изабране су приче Иве Младеновић и Вукашина Росића, а посебну похвалу добио је стрип Виктора Трипковића.

Наставник енглеског језика
Светлана Петронијевић