Септембар, октобар, 2023. године
Реализује се у одељењима: 8/2, 6/2
Сва одељења су у месецу септембру обрађивала исту тему, а то је – бацање атлетског вортекса. Лепо време у октобру се искористило како би се у дворишту школе обрадила нова наставна јединица која није у наставном програму. Атлетски вортекс је налик на гумену ракету која има тело и реп и која производи пиштајући звук када се правилно баци услед пресецања ваздуха. Ученици су брзо савладали ову јединицу па је у осталим часовима направљено такмичење узмеђу ученика у томе ко ће дуже бацити и победити. Остварени су запажени резултати.
Циљ активности је био да се развије координација око-рука код деце, као и побољшање свеукупне моторике деце.
Ученици су показали велику заинтересованост за ову тему, одлично су сарађивали и комуницирали. Повратна информација је одлична, задовољни су и тражили да, уколико време дозволи, још неколико часова посветимо овој теми.
Ученици свих одељења су у месецу новембру, због лоших временских услова, имали часове у учионицама. Због таквих околности наставна тема која је била рађена је прецизност – ученици су гађали мету која је била окачена на зиду или на табли. Мета је округла и испресецана линијама како би различита поља доносила мање или више поена. Мета се гађала са две врсте стрелица – једна са заобљеним пластичним врхом, а друга су пластичне лоптице које су имале чичак око себе и лепиле су се за мету. Ученици су прво неколико пута вежбали, увежбавали, затим су се међусобно такмичили, а пред крај месеца направило се и такмичење у оквиру група. На крају су се и ученици такмичили између одељења која ће екипа свеукупно скупити већи број поена.
Циљ активности је био да се развије координација око-рука код деце, као и побољшање свеукупне моторике деце.
Ученици су показали велику заинтересованост за ову тему, одлично су сарађивали и комуницирали. Повратна информација је одлична, задовољни су и тражили да у слободно време још више времена проведу у овом такмичењу.
У месецу децембру, у складу са временским условима, ученици свих разреда су углавном имали часове у учионицама. Наставили смо са развијањем и увежбавањем система око-рука тако да су се ученици такмичили у куглању. Чуњеви су пластични, лагани, да не би дошло до повреде, док су лоптице биле различитих величина и облика. Задаци су били све тежи и ученици су морали да се адекватно прилагоде проблемима. Последњих часова у месецу направљена су одељенска такмичења и крунисани су победници. На овај начин смо наставили развој моторичких спобности од месеца новембра.
Циљ активности је био да се развије координација око-рука код деце, као и побољшање свеукупне моторике деце.
Ученици су показали одлично интересовање за ову наставну јединицу с обзиром на то да нису могли да се претходно сусретну са истом. Показали су добро знање, брзо су прихватали информације и прилагођавали се на све постављене проблеме.
С обзиром да је месец јануар имао само један час, наставна јединица је пребачена и на фебруар где су ученици се упознали и вежбали бадминтон. И на овај начин се поново повезују наставне јединице од претходних месеци где настављамо да развијамо координацију око-рука. У почетку је било веома специфично јер су ученици шестог разреда веома слабо успевали да савладају контролу рекета и лет лопте, али како је време пролазило било је све лакше. Ученици осмог разреда су имали мањих потешкоћа и код њих је углавном било организовано такмичење у виду „један на један“ или „два на два“ које је било турнирког карактера. Ученици су на часу ликовног направили мали пехар који се налазио код оног ученика или пара који је те недеље победи на турниру.
Циљ активности је био да се развије координација око-рука код деце као и до побољшања свеукупне моторике деце.
Ова наставна јединица је код ученика свих узраста пробудила велику такмичарску жељу и борбу и до сада се показала као најефикаснија до сада. С обзиром да су веома напредовали од почетних часова, ученици су изразили задовољство и жељу да се са овим спортом настави и када време дозволи да се изађе напоље и одржавају турнири у природи.
Време у марту је било лепо тако да се већина часова одржавала напољу у дворишту школе. Јединица која се обрађивала била је – бејзбол. У овом спорту преовлађује развијање координације око-рука. Од опреме која се користила – мале сунђерасте лопте и лагане пластичне палице за ударање. Безбедност ученика је била приоритет. Оба разреда су вежбали технику ударања као и трчање после удараца. Ученици осмог разреда су, после савладавања основних елемената, учили и правила спорта као и прављење такмичења у оквиру одељења. Такмичили су се у екипама, свака екипа је имала удараче, бацача и тркача. Терен је био школско двориште а ученици су правили базе у слободним активностима.
Циљ активности је био да се развије координација око-рука код деце као и до побољшања свеукупне моторике деце.
Ова наставна јединица се показала као веома добра и забавна за ученике, и друга одељења су хтела да се активирају. За следеће часове потребно је још више опреме како би што мање чекања било у паузама и како би деца што више била активирана. Могућност прављења такмичења између одељења.
Наставник физичког и здравственог васпитања
Бојан Спасојевић