Реализује се у одељењу VI/1
Национални паркови Србије
У току месеца октобра и новембра ученици су на часовима обогаћеног једносменског рада упознали природна богатства Србије, научили нешто више о нашим националним парковима, заштићеним подручјима, богатој флори и фауни која насељава ова места. Научили смо како се биљке и животиње понашају током годишњих доба и које промене су очигледне. Велика пажња је посвећена угроженим врстама у тим областима и њиховој заштити.
Ученици су имали прилику да пронађу Националне паркове на географској карти наше земље. Уз помоћ доступних извора знања и интернета ученици су претраживали и угрожене врсте биљака и животиња које насељавају ове паркове са акцентом на заштиту.
Гледали документарну емисију „Пролеће крсташа“у вези заштите птице која краси грб наше земље Орла Мишара, научили нешто више о програмима заштите ове врсте.
Циљеви – Приближавање наставе биологије и природе на практичан начин. Подстицање креативног размишљања код ученика, као и истраживачки рад и рад у групи. Развијање свести о дејству људских активности на природу и живи свет и иницирање позитивног односа према природи, развијање бриге о биљкама и животињама.
Повезаност са наставним програмом: Биологија, Географија, Хемија.
Међупредметне компетенције ▪ Одговоран однос према околини ▪ Компетенција за учење ▪ Естетичка компетенција ▪ Сарадња ▪ Комуникација ▪ Предузимљивост и оријентација ка предузетништву
Активности
▪ Израда паноа на тему Националних паркова
▪Коришћење интернета у сврху претраге
▪ Коришћење карте Републике Србије
„Од семена до плода“
У току месеца ученици су на часовима обогаћаног једносменског рада усвојили знање о деловима биљака, као и о различитим процесима који владају у самој биљци. Научили смо како се биљке понашају током годишњих доба и које промене су очигледне. Велика пажња је посвећена нези биљака током хладног доба године.
Ученици су имали прилику да засаде биљку коју ће у току школске године неговати и пратити све њене фазе у расту као и утицаје из спољашње средине. На крају огледа ученици су могли да запазе делове плода од којих је и сама биљка настала.
Циљеви – Приближавање наставе биологије и природе на практичан начин. Подстицање креативног размишљања код ученика, као и истраживачки рад и рад у групи. Развијање свести о дејству људских активности на природу и живи свет и иницирање позитивног односа према природи. развијање бриге о биљкама.
Повезаност са наставним програмом Биологија, Географија, Хемија.
Међупредметне компетенције ▪ Одговоран однос према околини ▪ Компетенција за учење ▪ Естетичка компетенција ▪ Сарадња ▪ Комуникација ▪ Предузимљивост и оријентација ка предузетништву
Активности
▪ Садња биљаке пасуља
- праћење њених фенолошких фаза и бележење резултата кроз фотографије
▪ Теренски рад
Наставник биологије
Данка Ђевић Хаднађев