21. март обележава се као дан подршке особама са Дауновим синдромом. У оквиру Обогаћеног једносменског рада, ученици четвртог разреда са школским педагогом обележили су дан различитих чарапа.
Овај дан обележили смо како бисмо пробудили свест и разумевање у циљу пружања подршке за интеграцију у друштву и побољшање квалитета живота особа са Дауновим синдромом.
Симбол дана Дауновог синдрома су шарене чарапе, и то не било какве, него веселе и различите. Због чега различите чарапе?
Једноставно, јер особе са овим синдромом не могу да их упаре.
Ученици су подељени у три групе, где је свака група имала одређени задатак. Прва група имала је за задатак да на једном папиру нацрта две различите чарапе, сви учесници групе су морали да цртају, али нису смели међусобно да комуницирају. Друга група је такође имала задатак да нацрта чарапу на папиру, али овај пут учесници нису смели да користе десну руку. Трећу групу чинила су три члана, од којих је један члан морао да црта са затвореним очима, а остала два члана су га наводила како то да уради.
Ученици су овим путем развијали емпатију и разумевање. На крају часа, ученици су описивали како су се осећали док су цртали и описивали тешкоће и изазове током трајања активности. Ученици су овим путем научили да поштују различитост.