У оквиру часова обогаћеног једносменског рада ученици првог, другог и петог разреда су се ближе упознавали са ботаником, граном биологије која се бави проучавањем биљака.
Ученици су имали задатак да самостално измикроскопирају поједине ботаничке микроскопске препарате и дате латинске називе биљака претраже коришћењем доступних интернет извора.
Током овог часа сви ученици су имали своје радне задатке тако да су вршњачком едукацијом помагали једним другима у савладавању непознатог градива као и овладавањем вештина микроскопирања и претраживањем доступних интернет страница.
Подносилац извештаја: Ивана Воротовић и Данка Ђевић Хаднађев
*******************************
Радионица „Другачија јесен“
Новембар 2022.године
ОЈР
Ученици првог, другог и петог разреда су на часовима обгаћеног једносменског рада прикупљали суво и опало лишће у школском дворишту, сушила га и пресовали. Након тога су лепили осушено лишће различитих димензија и облика на шаблонима, израђивали слике од њих са различитм мотивима.
Кроз ову радионицу ученици су развијали тимски рад, дружили сe,упознавали са одређеним биљним врстама које расту у њиховом окружењу, научили основна правила сушења и пресовања биљака и технике израде слика од њих.
Пано са најлепшим сликама изложен у холу школе.
Активност реализовале наставнице:
Данка Ђевић Хаднађев и Ивана Воротовић
***********************************
Децембар 2022/23. године
Назив радионице | Заклео се бумбар |
У току месеца децембра заједно смо пратили, посматрали, неговали, заштитили, фотографисали, ослушкивали, истраживали, препознали и упознали жива бића која нас окружују. Посебну пажњу смо посветили ботаници због временских прилика и одабрали, засадили и пратили како расте зачинско биље. | |
Тема | Биологија у пракси |
Циљеви | Упознавање ученика са ботаником и зоологијом на практичан начин Подстицање креативног размишљања код ученика, као и истраживачки рад и рад у групи Развијање свести о дејству људских активности на природу и живи свет Стицање вештина ученика за планирање и реализацију мини пројеката |
Међупредметне компетенције | Одговоран однос према околини Компетенција за учење Естетичка компетенција Сарадња Комуникација Решавање проблема Предузимљивост и оријентација ка предузетништву |
Активности | Садња биљака Прављење хербаријума Осликавање и украшавање саксија Уређивање школског дворишта Прављење инсектаријума Теренски рад Виртуални обилазак светских природних добара ▪ Посматрање птица Слушање аудио записа оглашавања животиња и њихово препознавање Прављење хранилица за птице |
Структура тима – наставници | Ивана Воротовић и Данка Ђевић-Хаднађев |
Структура ученичких тимова | 15 ученика по тиму од 1. до 5. разреда |
Препоручени број родитеља | По избору родитеља |
Динамика и предвиђено време трајања | 1 час недељно |
*******************************
Март 2023.године
Реализује се у одељењима II/1, III/2
Уређујемо наше школско двориште
У току месеца марта ученици су заједно са својим наставником уређивали школско двориште и помагали у садњи цвећа и дрвећа у њему. Ученици су имали задатак да спремају адеквантну подлогу за раст биљака у жандињерама и да заједно са запосленима у расаднику имали задатак да посаде одређене културе биљака чиме ће подстаћи зеленило у нашој школи. На тај начин су ученици и визуалном методом правили разлике између четинарски и листопадних дрвећа, на примерима научили нешто више о цвећу које садимо као и о условима који су неопходни за адеквантан раст.
Циљеви – Приближавање наставе биологије и природе на практичан начин . Подстицање креативног размишљања код ученика, као и истраживачки рад и рад у групи. Развијање свести о дејству људских активности на природу и живи свет и иницирање позитивног односа према природи.
Повезаност са наставним програмом Биологија, Ликовна култура, Географија, Хемија.
Међупредметне компетенције ▪ Одговоран однос према околини ▪ Компетенција за учење ▪ Естетичка компетенција ▪ Сарадња ▪ Комуникација ▪ Решавање проблема ▪ Предузимљивост и оријентација ка предузетништву
Подносилац извештаја: наставник биологије Данка Ђевић Хаднађев