Септембар 2022/23
У току месеца септембра ученици првог разреда су показали креативност у певању и свирању песама прилагођених њиховом узрасту. С обзиром да се ученици први пут сусрећу са овом активношћу у првом разреду, објаснила сам им у домену њиховог узраста шта је све предвиђено овим пројектом. Нагласила сам да је неизоставна вршњачка сарадња, рад на социјалним вештинама и здравом, растерећујућем дружењу.
1.час Упознавање са појмом ОЈР. Слушање-музицирање песама „Ау што је школа згодна, Химна С. Сави, Другарство“. Ученици су прилазили инструменту Хармона, и уз помоћ учитељице.
2.час „Музика је свуда око нас“. Ученици слушају одабрана дела а затим износе своје утиске, запажања, доживљаје музике и њеног утицаја на тело и ум.
3.час „Букварчић“- Станчић, ученици слушали песму и певали заједно.
4.час Сумирали смо утиске и систематизовали знања. Анализа уз усмено излагање и превођење у ликовни рад(цртање) уз слушање музике са ЦД-а.
Лепосава Андрић
******************************************
Октобар 2022. године
Ученици првог разреда показали велико интересовање за часове обогаћеног рада, показали вољу, труд, рад методама усменог излагања и разговора, демонстрирањем и играњем.
Поред тога што су лепо певали, ученици показали и слободан ритам уз песму.
1 час- Обнављање научених песама и игара, слушање музике уз инструмент хармону, плејер и телевизор.
2 час- Песма „Како настаје музика“, Музичка кутија, Олга Тршић
3 час- Погађање илустрација са слика, обнављање научених песама. Илустровање инструмената по избору.
4 час- Обрада песама по слуху, Звук и тон, распевавали смо се, слушали песме уз инструменте, изводили песме са или без инструменталне пратње.
Лепосава Андрић
******************************************
Певање и свирање песама доприноси развоју деце и то у оном делу који њима недостаје у сеоској средини, мањак културних садржаја, мањак понуде ваннаставних активности.
У оквиру радионице Хор и оркестар деца су увежбала научене песме да певају и свирају, да се што боље припреме за предстојеће празнике и представе које их очекују.
Понављали су песме „Музика је свуда око нас“, „Букварчић“-Станчић, „Јесен“, Вивалди, слушају одабрана дела, а затим износе своје утиске, запажања, доживљаје музике и њеног утицаја на тело и ум.
Лепосава Андрић