Друштвене игре

Играње игара код деце доводи до развоја логичких вештина, унапређује начин размишљања и просуђивања. Тиме се, такође, развија концентрација и фокус. Како се у исто време забављамо, повећава нам се ниво ендорфина, што доводи до осећаја расположења и среће. Играње друштвених игара подстиче активност ума, вежба га и ојачава. Из тог разлога смо изабрали баш ову активност на Обогаћеном једносменском раду. У току месеца септембра и октобра, ученици су научили правила игара као што су шах, мистерија, домине…

Загонетне приче

У току месеца новембра, ученици 3-1 и 4-1 бавили су се ,,Загонетним причама“ Уроша Петровића. У питању су иновативне приче које од читалаца захтевају будну пажњу, логичко размишљање и креативност. Радња ових посве необичних прича смештена је у несвакидашње траперско насеље из прошлости, измештено из историје и географије какве познајемо. Ученицима су представљена правила одгонетања, а потом су подељени у групе како би загонетке решавали тимски – уз помоћ другара се увек лакше долази до решења. Успешно решавање загонетки изискивало је мало познавања природе и њених законитости, међутим, то није било пресудно. Најважније је било размишљати изван кутије, ослањати се на тимски рад и, наравно, добро се забавити и научити нешто ново.

Дан досаде и доброте

У току месеца децембра, на часовима Обогаћене једносменске наставе ученици трећег и четвртог разреда из Матичне школе читали су неколико прича из књиге ,,Вртоглави дани у плавој шуми“ аутора Зорана Пеневског. У питању су приче о другарству, пажњи, љубави и различитости. Након читања изабраних прича и анализе истих, ученици су имали задатак да напишу својеврстан пастиш – тачније причу под називом ,,Дан досаде и доброте“, по узору на истоимену причу из горепоменуте књиге. Вредни читаоци показали су да су разумели смисао и поруку оригиналне приче, тако да је наставник организовао такмичење како би се изабрао најмаштовитији рад. У мору креативних радова, у трећем разреду је победила прича ученика Андреја Тешића, док су друго и треће место заузеле приче Андријане Ковачевић и Саре Јовановић. Ученици четвртог разреда имали су и једну додатну могућност – наиме, могли су да се изразе и ликовно, тако да је, поред писаних радова, у конкуренцији за најбољи био и један цртани рад – стрип, тачније. Ученици су гласали једни за друге (није било могуће гласати за свој рад), а бирао се победник у категорији девојчица и дечака. За најбоље радове изабране су приче Иве Младеновић и Вукашина Росића, а посебну похвалу добио је стрип Виктора Трипковића.

Учимо на забаван начин

Повратак са зимског распуста донео је нове друштвене игре. Ученици трећег и четвртог разреда у Матичној школи сусрели су се са следећим играма:

  • Story cubes: ово су коцкице помоћу којих ученици могу постати прави приповедачи. Игра се састоји од девет коцкица, а свака од њих има шест сличица. Играчи бацају коцкице, а симболе на њима тумаче на свој начин и испредају јединствену причу. Коцкице је дизајнирао тренер Рори О’Конор из Ирске, тренер креативности и креативног решавања проблема. Игра је наишла на сјајан пријем код ученика.
  • Квиз: Знаменитости света – у паковању се налази 48 картица са задацима, “магични прозор“ помоћу којег се могу проверити одговори и картице за уписивање резултата. Ученици су уживали у надметању и стицању нових знања из опште културе.
  • Пикадо: ученици су вежбали правилно држање стрелице, добар став и фокус. Акценат је био на стицању предиспозиција како би убудуће могли да се такмиче међусобно и, наравно, добро забаве.

Загонетна потрага и фабрика чоколаде

Током месеца марта, ученици трећег разреда читали су ,,Загонетну потрагу“ Уроша Петровића. Књига их је заинтересовала већ на самом почетку: упис у најчуднију и најзанимљивију школу на свету зависи од тога да ли ће успешно решити загонетке које су пред њима. Тридесетак загонетних препрека протканих шашавим илустрацијама окупирале су ђачка размишљала током овог зимско-пролећног месеца. Подељени у групе, давали су све од себе у надмудривању како би однели победу над “супарничким“ екипама. Учили смо на који начин треба да размишљамо како бисмо дошли до решења и дошли до сазнања да су одговори некада толико једноставни и очигледни да није неопходно упуштати се у компликована разматрања и мудровања. Једни су учили да пораз прихвате без љутње, док су други морали да савладају технику слављења победе, али на начин да не омаловажавају екипе које нису имале толико успеха.

Ученици четвртог разреда изразили су жељу са гледањем филма ,,Чарли и фабрика чоколаде“ из 2005 године. Наставник их је упутио на истоимену књигу Роалда Дала која је, заправо, била основа ове екранизације. Пратили смо авантуре дечака по имену Чарли и Вилија Вонке, те потом решавали квиз који се тиче разумевања филмског остварења. Како су ученици са великим одушевљењем прихватили филм, дошли смо на идеју да погледамо и мјузикл ,,Вонка“ из 2023. године са истом тематиком. Мишљења су била подељена – некима се више допала глума Џонија Депа, док су други дали предност млађем глумцу Тимотију Шаламеју. Ученици су истраживачким радом дошли до сазнања да постоји и најранија филмска верзија из давне 1971. године! Међутим, овај филмски пројекат ћемо оставити за неки наредни месец.

Наставник енглеског језика
Светлана Петронијевић