Друштвене игре
Играње игара код деце доводи до развоја логичких вештина, унапређује начин размишљања и просуђивања. Тиме се, такође, развија концентрација и фокус. Како се у исто време забављамо, повећава нам се ниво ендорфина, што доводи до осећаја расположења и среће. Играње друштвених игара подстиче активност ума, вежба га и ојачава. Из тог разлога смо изабрали баш ову активност на Обогаћеном једносменском раду. У току месеца септембра и октобра, ученици су научили правила игара као што су шах, мистерија, домине…
Загонетне приче
У току месеца новембра, ученици 3-1 и 4-1 бавили су се ,,Загонетним причама“ Уроша Петровића. У питању су иновативне приче које од читалаца захтевају будну пажњу, логичко размишљање и креативност. Радња ових посве необичних прича смештена је у несвакидашње траперско насеље из прошлости, измештено из историје и географије какве познајемо. Ученицима су представљена правила одгонетања, а потом су подељени у групе како би загонетке решавали тимски – уз помоћ другара се увек лакше долази до решења. Успешно решавање загонетки изискивало је мало познавања природе и њених законитости, међутим, то није било пресудно. Најважније је било размишљати изван кутије, ослањати се на тимски рад и, наравно, добро се забавити и научити нешто ново.
Дан досаде и доброте
У току месеца децембра, на часовима Обогаћене једносменске наставе ученици трећег и четвртог разреда из Матичне школе читали су неколико прича из књиге ,,Вртоглави дани у плавој шуми“ аутора Зорана Пеневског. У питању су приче о другарству, пажњи, љубави и различитости. Након читања изабраних прича и анализе истих, ученици су имали задатак да напишу својеврстан пастиш – тачније причу под називом ,,Дан досаде и доброте“, по узору на истоимену причу из горепоменуте књиге. Вредни читаоци показали су да су разумели смисао и поруку оригиналне приче, тако да је наставник организовао такмичење како би се изабрао најмаштовитији рад. У мору креативних радова, у трећем разреду је победила прича ученика Андреја Тешића, док су друго и треће место заузеле приче Андријане Ковачевић и Саре Јовановић. Ученици четвртог разреда имали су и једну додатну могућност – наиме, могли су да се изразе и ликовно, тако да је, поред писаних радова, у конкуренцији за најбољи био и један цртани рад – стрип, тачније. Ученици су гласали једни за друге (није било могуће гласати за свој рад), а бирао се победник у категорији девојчица и дечака. За најбоље радове изабране су приче Иве Младеновић и Вукашина Росића, а посебну похвалу добио је стрип Виктора Трипковића.
Учимо на забаван начин
Повратак са зимског распуста донео је нове друштвене игре. Ученици трећег и четвртог разреда у Матичној школи сусрели су се са следећим играма:
- Story cubes: ово су коцкице помоћу којих ученици могу постати прави приповедачи. Игра се састоји од девет коцкица, а свака од њих има шест сличица. Играчи бацају коцкице, а симболе на њима тумаче на свој начин и испредају јединствену причу. Коцкице је дизајнирао тренер Рори О’Конор из Ирске, тренер креативности и креативног решавања проблема. Игра је наишла на сјајан пријем код ученика.
![](https://osnovnaskolazminjak.edu.rs/wp-content/uploads/2024/03/1710091167235.jpg)
- Квиз: Знаменитости света – у паковању се налази 48 картица са задацима, “магични прозор“ помоћу којег се могу проверити одговори и картице за уписивање резултата. Ученици су уживали у надметању и стицању нових знања из опште културе.
- Пикадо: ученици су вежбали правилно држање стрелице, добар став и фокус. Акценат је био на стицању предиспозиција како би убудуће могли да се такмиче међусобно и, наравно, добро забаве.
![](https://osnovnaskolazminjak.edu.rs/wp-content/uploads/2024/03/1710091167314.jpg)
Загонетна потрага и фабрика чоколаде
Током месеца марта, ученици трећег разреда читали су ,,Загонетну потрагу“ Уроша Петровића. Књига их је заинтересовала већ на самом почетку: упис у најчуднију и најзанимљивију школу на свету зависи од тога да ли ће успешно решити загонетке које су пред њима. Тридесетак загонетних препрека протканих шашавим илустрацијама окупирале су ђачка размишљала током овог зимско-пролећног месеца. Подељени у групе, давали су све од себе у надмудривању како би однели победу над “супарничким“ екипама. Учили смо на који начин треба да размишљамо како бисмо дошли до решења и дошли до сазнања да су одговори некада толико једноставни и очигледни да није неопходно упуштати се у компликована разматрања и мудровања. Једни су учили да пораз прихвате без љутње, док су други морали да савладају технику слављења победе, али на начин да не омаловажавају екипе које нису имале толико успеха.
![](https://osnovnaskolazminjak.edu.rs/wp-content/uploads/2024/04/1713287047951.jpg)
Ученици четвртог разреда изразили су жељу са гледањем филма ,,Чарли и фабрика чоколаде“ из 2005 године. Наставник их је упутио на истоимену књигу Роалда Дала која је, заправо, била основа ове екранизације. Пратили смо авантуре дечака по имену Чарли и Вилија Вонке, те потом решавали квиз који се тиче разумевања филмског остварења. Како су ученици са великим одушевљењем прихватили филм, дошли смо на идеју да погледамо и мјузикл ,,Вонка“ из 2023. године са истом тематиком. Мишљења су била подељена – некима се више допала глума Џонија Депа, док су други дали предност млађем глумцу Тимотију Шаламеју. Ученици су истраживачким радом дошли до сазнања да постоји и најранија филмска верзија из давне 1971. године! Међутим, овај филмски пројекат ћемо оставити за неки наредни месец.
![](https://osnovnaskolazminjak.edu.rs/wp-content/uploads/2024/04/1711732641738.jpg)
Наставник енглеског језика
Светлана Петронијевић