Септембар-октобар

Почиње јесен, а са њом и јесењи дарови. Маме и баке су ових дана вредне, али и ми смо били вредни. Правили смо туршију (зимницу). Донели смо разно поврће (шаргарепу, купус, паприку…), ренде, теглице, воду, винобран, конзерванс, уље, сирће… Направили смо шарену салату. Сви ученици су активно учествовали, свако је за себе напунио своју теглицу, налили смо је припремљеном водом и свако је имао своју „туршију“.


Новембар

Разговарали смо прво о томе како се хранимо, шта највише волимо да једемо. Ученици су били веома активни и на њихову иницијативу израдили смо пано са воћем и поврћем. На једном од часова ученици су узели своје блокове и прибор за ликовно па су по жељи цртали и бојили оно што воле да једу (воће и поврће).


Децембар

Ученици нашег разреда су били јако активни и креативни. Направили су пуно различитог воћа и поврћа. Јагоде, бундеве, ананас, лимун, парадајз, шаргарепа, краставац, грожђе, шљива, трешња, кајсија… само су неке од креативних идеја које су се нашле на нашем столу.  На крају часа направили смо нашу малу изложбу и причали смо на тему како воће и поврће позитивно утичу на наш организам. Причали смо и о томе за шта се све користи воће и поврће (воће за прављење сокова, поврће за туршију).

Јануар

Ученици другог разреда наше школе овог месеца су посвећени чишћењу школског дворишта, купљењем баченог смећа по дворишту. 

Разговарали смо на тему о загађењу животне средине. Искористили смо лепо време да се обучемо и да изађемо напоље у наше школско двориште. Причали смо о прелепим боровима који красе наше двориште и зашто су значајни за очување нашег здравља. Дошли смо до закључка да су нам биљке јако важне за наше здравље, јер удишу угљен-диоксид (штетне материје које се налазе у ваздуху, које настају од разних загађивача природе), а издишу кисеоник. Разговарали смо и о томе ко и шта загађује наше окружење. То су: аутомобили, разне фабрике, али и ми људи. Људи бацају јако пуно отпада где год стигну, на тај начин не брину ни о себи, ни о биљкама, ни о животињама. Угрожавају наше здравље. Зато смо организовали акцију прикупљања папирног и другог отпада у нашем школском дворишту. Сав отпад су бацали ученици за време великог одмора. Ми смо се сложили да је то јако ружно, али и штетно и да морамо више да се потрудимо да сачувамо нашу планету и да сачувамо наше здравље. 

На једном од часова смо гледали анимирани филм о загађењу. У анимираном филму се поставља питање: Ко је крив за смеће? Приказана су дрвећа која расту, трава и природа које су чисте и уредне, бара и животиње које живе у бари и око ње. Затим се појављују људи који загађују природу бацањем смећа и разног отпада. Лако је уочљиво да су животиње јако тужне постале због тога. На крају филма деца се држе за руке у лепој и чистој природи и шетају у круг око једног дрвета. Удружили су се и имају поруку за све нас: Сачувајмо природу.

Други анимирани филм говори о девојчици и мачку који су ужинали после игре, где је девојчица бацила смеће на траву. Мачак јој је дао савете зашто то не сме да ради. Затим долази Вила, која прича приче о рециклажи. Говори које све врсте смећа постоје и где које смеће треба бацити. 

Ученицима је јако било забавано, али су и научили нешто ново. 

Март месец смо посветили Дану жена и за тај дан смо се посебно припремали. Прве часове обогаћеног једносменског рада смо посветили припреми и проби наше скромне приредбе за мајке или баке. То је посебно тајно изненађење за које смо се договорили да ћутимо, да им ништа не кажемо. А договор је такав да их дан пре осмог марта позовемо на „родитељки састанак“. 

Приредба се састојала из прве уводне песмице, коју певају сви ученици заједно у хору „Најлепша мама на свету“. Затим је свако од ученика имао по једну рецитацију да исприча. Када су сви ученици завршили са рецитацијама на ред долази глума. У глуми учествује пет ученика-мама, тата и троје деце. Деца прилазе мајци и стално траже нешто од ње, док тата седи и чита новине. Мајка одлази у продавницу, тата се радује што га деца траже, али они га питају где је мама. Приредба се завршава хором са песмом „Моја мама дивно прича“.

Часове смо искористили да правимо честитке и букете цвећа за мајке, које смо им тај дан након приредбе предали. Ученици су били јако креативни, донели су папире различитих боја, сламчице, стикере… Направили су букете и честитке.

Део од једног часа смо искористили да напишемо по коју реченицу о мајкама. Ученици су имали задатак да опишу своје мајке онако како их они виде. 

Упознавали смо наше тело. На великом паноу нацртали смо облик човековог тела, његове унутрашње органe које смо обојили различитим бојама. Причали смо у спољашњем и унутрашњем телу човека. Набројали смо главне делове тела који су видљиви и оне који нису. Листали смо енциклопедију и детаљно се упoзнавали са телом човека. 

C:\Users\38163\Desktop\ОЈР МАРТ\хх.jpg
C:\Users\38163\Desktop\ОЈР МАРТ\0-02-05-96b06f154672b9465cf97981c5173c419b4f694f49aec22383139a2ddc68936a_5d8b439eb75cf9e2.jpg
C:\Users\38163\Desktop\ОЈР МАРТ\0-02-05-681b6cc9c46cab8c019bc038f95fc572f6927e925c62e570ce3539465d20275a_100491688eac8d88.jpg
C:\Users\38163\Desktop\ОЈР МАРТ\0-02-05-ab0185091a6f4dd907b56200e5305c9e168960ee7369d9158817999ec28f1a00_19f75d4b40de080c.jpg

Неки од радова наших ученика

Mесец март посветили смо великом празнику који нам предстоји, Васкрсу. На часовима обогаћеног једносменског рада причали смо о празнику и обичајим везаним за њега. 

Прво смо нацртали јаја, затим их обојили. Пошто нам је било забавно онда смо додали више јаја у корпу, украсли их и обојили. 

Један од часова ОЈР смо искористили да цртамо по куваним јајима. Свако је имао задатак да донесе по два кувана јајета. Сви су имали фломастере, воштане боје као и разне шљокице. Свако је радио за себе. Јаја су понели кући да их обоје у жељену боју за Васкрс, када мајке фарбају јаја. 

C:\Users\38163\Documents\ViberDownloads\0-02-05-8d770c4e022465777a6566a0a8adebdca25729616842513c62266ad1aab53871_26c7bccbd20fa72a.jpg
C:\Users\38163\Documents\ViberDownloads\0-02-05-51b9a8b3f93d61a3e6238bdd0fedbee8015aa532745d085b999303c282316a67_543a0304a7c1401c.jpg

Сузана Тарлановић
Наставник разредне наставе