На првим часовима смо уочавали промене у природи са доласком златне јесени која нам је подарила дивно михољско време. Скупљали смо јесење плодове и лишће, које смо пресовањем припремали за будуће радове. После извршене припреме материјала, приступили смо креативним радионицама на којима смо тај материјал практично искористили и дошли до дивних радова. На часовима у првом разреду, када су се радови приводили крају, присуствовали су и родитељи, који су уживали помажући својим малишанима, да би деца стекла додатну мотивацију и била задовољна оним што су добили као жељени продукт.

Током овог месеца сам са ученицима 1. разреда припремала украсна слова (целу азбуку), да бисмо крајем месеца, када смо на часовима редовне наставе завршили обраду свих штампаних слова, имали завршни део – састављање тј. писање реченица од израђених слова. Тај час је организован кроз групни рад и био је такмичарског духа (ко брже створи задати запис). Читав месец је био под слоганом СЛОВО ПО СЛОВО, РЕЧ ПО РЕЧ. Са ученицима 2. разреда кроз четири часа ОЈР завршили смо прошломесечне радове од сувог лишћа и плодова јесени и започели нов пројекат ПРАЗНИЦИ НАМ СТИЖУ који је планиран за децембар.

Током месеца децембра на часовима ОЈР у првом разреду смо се бавили израдом накита и новогодишњих поклона поводом прославе наступајућег празника. Материјал за ову прилику су бирали сами, користили сопствене идеје и понешто преузимали са интернета. После четири часа резултат је био окићена новогодишња јелка са много поклона испод ње а све зачињено мини приредбом коју смо припремили на часовима слободних активности.

На часовима ОЈР са ученицима другог разреда причали смо на тему Чаролије празника и сваког часа израђивали оно што је примерено за те дане. Једном славске колаче, други пут новогодишње капе, трећи пут иконе Светог Саве… Деца су била задовољна продуктима свога рада и оним што су научили, а везано је за најлепше дане у години.

Са ученицима првог разреда сам део часова проводила у природи, због прелепог времена кад му време није, а увек нам топлота прија. Рекреација у природи кроз елементарне игре прилагођене њиховом узрасту и коришћење разних реквизита је допринела томе да часови буду веома креативни, а деца задовољна. На пар часова у фебруару смо израђивали радове по слободном избору с намером да са њима учествујемо у ликовном конкурсу за неку од награда, које организује часопис Витез, који се купује у нашој школи.

Ученици другог разреда су учествовали у пројекту Кукичања, где је доста њих научило основне елемента штрикања и иштрикало мале шалове за омиљену лутку или неког кућног љубимца. Док сам им давала инструкције и сама сам се забавила израдивши једну капу и на тај начин се подсетила давних времена када смо се сви тиме бавили.

Крајем фебруара смо израдили декоративне честитке поводом 8. марта за омиљене жене у њиховом животу.

У првом разреду смо се договорили да ОЈР током овог месеца посветимо вршњачкој подршци у учењу другарима који имају слабија постигнућа. Наравно, уз будно око учитеља, кроз детаљне инструкције и сваки вид помоћи. Подршка је фокусирана на квалитет читања, писање краћих диктата, сабирање и одузимање у оквиру бројева до 20 и усвајање основних појмова везаних за живу и неживу природу. Процењено је да ће им ова подршка користити због постизања бољих резултата у учењу и евалуације на трећем класификационом периоду.

Кроз четири часа ОЈР у другом разреду реализовали смо пројекат – Становништво Србије – поштујмо различитости. Причом смо прошли кроз садржаје који се односе на живот у вишенационалним срединама, његове предности због упознавања разних култура, обичаја, начина исхране и о томе како смо на неки начин видно сиромашни јер живимо у средини где су сви припадници искључиво једног народа. Свакодневицу нам богате малобројни припадници ромске националности који теже да се стопе са већинским народом и забораве своја обележја (што је веома погрешно). Пројекат смо обогатили мотивима који су они сами израдили, а који би послужили за израду комада народне ношње. На тај начин су бар на кратко имали улогу дизајнера и малих модних креатора, што им је јако пријало.

Наставник разредне наставе
Јелица Исаиловић Илић