Са ученицима петог разреда, током октобра су обрађиване теме које се односе на проширивање садржаја из наставе историје. Тако су ученици почетком месеца гледали кратке документарце о праисторији, људима и начину живота у том добу, пратећи наставни садржај. Затим су гледали документарни филм о Старом Египту. Видели су какав је био живот људи у Египту, како су изгледали фараони, како су живели. Упознали су се са накитом и шминком фараона. Поред тога, видели су како је изгледала тадашња египатска војка, а научили су и са ким су египћани ратовали. Упознали су се са животом фараона Тутмеса III, фараонке Хатшепсут, као и изградњом пирамида и њиховом наменом и значајем.

Са ученицима седмог разреда, током месеца октобра гледан је филм о животу Наполеона Бонапарте. Проширујући знања из историје, ученици су се упознали са ликом Наполеона, његовом ратном вештином и значајем у историји који је оставио иза себе. Затим, пратећи догађаје из Српске револуције, ученици су гледали документарне филмове који се односе на период Првог и Другог српског устанка. Упознали су се са начином живота Срба под турском влашћу, одмаздама, видели су како је и зашто дошло до покретања Првог српског устанка. Научили су о најважнијим биткама Српске револуције, као и ликом и делима чувених вођа – Ђорђа Петровића Карађорђа и Милоша Обреновића. На крају филмова, са ученицима је вођена дискусија о догађајима из националне историје.

Током октобра месеца, са ученицима осмог разреда акценат је стављен на теме које су везане за Први светски рата. Прво су гледали филм – Бранио сам Младу Босну (о Гаврилу Принципу). Упознали су његову личност, идеје које су га водиле, начин живота и живот након атентата на Франца Фердинанда. Затим, ученици су гледали филм – Србија у Великом рату, који показује прилике у Краљевини Србији за време Првог светског рата. (Објава рата, мобилизација војке, Церска и Колубарска битка, војсковође). Видели су и најтрауматичније догађаје из српске историје – Голготу српског народа, изнемоглу и слабу српску војку. Ови догађаји из националне историје код ученика су развили емпатију. Затим је вођена дискусија о томе да ли је српска историја морала бити таква или се могло спречити страдање великог броја људи. Ученици су се стављали на место историјских личности и описивали на који би они начин решили питање рата.

Са ученицима петог разреда, током новембра су обрађиване теме које се односе на проширивање садржаја из наставе историје. Тако смо на овим часовима гледали филм „Троја“, који је усклађен са наставном темом Грчка, па омогућава ученицима да прошире своја знања и виде кроз реконструкције прошлости какав су живот водили стари Грци. У првом плану је Тројански рат, који је трајао пуних 10 година. На крају су се Грци досетили лукавства, направили су дрвеног коња и даривали га Тројанцима. У току ноћи, грчки војници, сакривени у дрвеног коња су искочили из њега, отворили капије преосталим војницима и на тај начин покорили древну Троју (Илион). Ученици су видели бројне јунаке филма: Париса, Хектора, Хелену, Агамемнона, Менелаја, Ахила, Одисеја. Присетили су се и Ахилове слабе тачке. Након одгледаног филма, дискутовали смо о томе шта су историјске чињенице, а шта у филму није имало историјски карактер. Причали смо о друштву, животу, војсци, ратној опреми.. Затим смо разговарали о томе да ли се тај рат могао избећи, шта би они урадили да су били на месту Тројанаца.

Са ученицима седмог разреда, током новембра, обрађиване су теме које се односе на проширивање садржаја наставе историје. Конкретно, акценат је био на националној историји – Српској револуцији, уређењу државе, успостављању Кнежевине Србије. Кроз документарац „Кнежевина Србија“ ученици су могли да виде реконструкцију историјских догађаја, затим историјске изворе и историјске личности које су имале велики удео у стварању националне историје. Видели су како се живело, облачило, ко су били главни људи, како су живели они сиромашни. Повезујући филм са градивом, имали су прилику да запазе и смене две најзначајније нововековне српске династије – Карађорђевића и Обреновића.

Са ученицима осмог разреда, током новембра месеца, акценат је био на праћењу наставног садржаја кроз историјске филмове. Након одрађеног Холокауста, страдања људи у Другом светском рату, ученици осмог разреда су изразили жељу да гледају филм „Дара из Јасеновца“. Иако је сама тематика јако тешка, ученици су одгледали филм. Било је емоција, суза, неверице, жаљења за децом која су страдала у логорима. Имали су прилику да виде изглед и живот људи у концентрационим логорима, како се поступало са децом и са одраслима. Начине на које су били злостављани и лишавани живота. Затим, на крају филма, дискутовали смо о томе да ли су жртве морале постојати, да ли је могло бити неко друго решење? Разговарали смо о личности Диане Будисављевић, која је спашавала децу од смрти. Причали смо о свим недаћама које рат носи са собом.

Са ученицима петог разреда, током децембра су обрађиване теме које се односе на проширивање садржаја из наставе историје. Након одгледаног филма „Троја“, гледали смо документарац о спартанској дисциплини, пратећи наставни садржај. Ученици су се упознали са Спартом као полисом, затим друштвеним и државним уређењем и војном дисциплином као главној тековини Спарте. Видели су какву су опрему имали, какве врсте обучавања су пролазили и какав су живот водили.

Са ученицима седмог разреда, током децебра, обрађиване су теме које се односе на проширивање садржаја наставе историје. Наставили смо са гледањем филмова о националној историји и упознавањем са духом српства током 19. века. Започели смо гледање филма „Краљевина Србија“ на основу кога су ученици могли да виде реконструкцију историјских догађаја, затим историјске изворе и историјске личности које су имале велики удео у стварању националне историје. Видели су како се живело, облачило, ко су били главни људи, како су живели они сиромашни. Гледали су највеће битке којима је српски народ војевао своју независну државу, као и историјске личности чија улога је најзаслужнија у ставрању Краљевине Србије.

Са ученицима осмог разреда, током децембра месеца, акценат је био на праћењу наставног садржаја кроз историјске филмове. Након одрађеног Холокауста, страдања људи у Другом светском рату, ученици осмог разреда су изразили жељу да гледају филм „Дара из Јасеновца“. Након одгледаног филма, започели смо гледање новог документарца са сличном тематиком „Двенвник Диане Будисављевић“. На претходним часовима разговарали смо о личности Диане Будисављевић, која је спашавала децу од смрти. Причали смо о свим недаћама које рат носи са собом.

Наставник историје
Кристина Милосављевић