Извештај Обогаћени једносменски рад септембар и октобар 2024- 2025.године

Ученици петог разреда имају један час недељно обогаћеног једносменског рада. У месецу септембру смо имали само два часа и тада смо се упознавали на првом часу а на другом смо радили домаће задатке и понављали градиво. Испланирали смо активности за прво полугодиште . Договорили смо се како и на који начин ученици желе да планирано остваримо.

У месецу октобру имамо четири часа. У складу са почетком школске године и препорукама Министарства Просвете за релизацију тематске наставе, прилагодили смо почетне часове томе.  На сваком часу обогаћеног једносменског рада на почетку завршимо домаће задатке и обновимо градиво. Рад на обнављању градива формулисн је на начин да се међусобно допуњују и међусобно ученици сарађују у лакшој спознаји где греше а где су у праву у свом размишљању. Циљ часова је да се деца међусобно још боље упознају и постану свесни своје особености.

(7-8).10.2023. Израда домаћих задатака под број један , затим које су физичке појаве у природи најинтересантније ученицима појединачно и колико знају о томе како оне настају. Набројали су појаве и покушали објаснити, затим смо заједнички  решили многе недоумице о појавама. (Типа — да када грми  то нису кочије неке које то чине…)

(14-15).10.2023. Гледали смо филм ДЕТИЊСТВО-МИХАИЛО ПУПИН.

(21-22).10.2023. Ученици су кроз анализу виђеног о веома истакнутом научнику треба да спознају колико труда и рада треба уложити за такав успех. Истичу своје идеје за побољшање учења и свог будућег успеха у раду.

(28-29).10.2023.   НИКОЛА ТЕСЛА. Детињство и рад.

Бројна питања су била у вези детињства Николе Тесле, као и које су то научна достигнућа које су обележила Николу Теслу кроз деценије, векове као научника без премца.

 Овој активности учествоваи су ученици петог разреда, који су показали посебна интересовања за експерименталан рад из физике.  

У наредном периоду стартујемо са пројектом ученичке радионице где ћемо конструисати уређаје за лабораторију. Рад је осмишљен у групама.

Одлична атмосфера, задовољство и заинтересованост су обележили рад ове групе.

На самом почетку су се упознали са начинима рада у лабораторији . Ученици су имали приступ линковима који су значајно допринели прикупљању информација о експерименталном раду који је предвиђен за ту активност.

Једносменски обогаћени рад за месеце новембар, децембар и јануар у одељењима 5-1 и 5-2.

У току месеца новембра имали смо четири часа где смо на почетку часа увек завршили домаће задатке а после тога смо  креирали опрему за лабораторију физике од еколошких материјала. Посебну заинтересованост за рад и успех у раду су остварили ученци 5-2 одељења и сходно томе све похвале за њихов рад.

У оквиру програма „Обогаћен једносменски рад“ постављали  смo тeмeље развоја кључних и општих међупредметних компетенција да наши ученици имају на крају основног образовања. Та потреба да се образовање и васпитање усмере ка развијању компетенција. Као облик образовно-васпитног рада који се не темељи на класичној настави већ је окренут ученицима и њиховим интересовањима, потребама и жељама. активности. Највећи део активности биће реализован кроз радионице где ученици неће бити неми посматрачи, већ активни учесници, односно кроз непосредну истраживачку активност деце и ненаметљив подстицај и подршку наставника. То ће допринети већој мотивацији самих ученика, развијању поштовања себе и других у колективу. Ученици ће, радове  приказати родитељима, локалној заједници и другима на крају циклуса.

Наставница Весна Ерцеговчевић