Реализација овог занимљивог пројекта одвија се по предвиђеном плану захваљујући радозналим ученицима и преданим наставницима, тј. стручним сарадницима. Да ученици заиста уживају у оваквом виду наставе говоре слике које вам прилажемо, а ту су и утисци предавача.
Наставница Ивана Воротовић задужена је за радионицу под називом Истраживачки центар природних наука и експерименти. Преносимо вам њено виђење предавања:
,,Ученици су у току првог полугодишта у свим активностима учествовали радо и са великом посвећеношћу и интересовањем. На часовима Научног центра били су присутни сви ученици трећег, четвртог, шестог и седмог разреда. Ученици су уз помоћ наставника реализовали различите експерименте, упознали се са основним правилима рада и понашања у лабораторији. Сви ученици су били ангажовани у активностима и током часова су били у сталној међусобној интеракцији. Одлуке о изгледу и квалитету финалних производа и задужењима током процеса израде сапуна доносили су међусобним договором уз надзор наставника. Цела атмосфера је одавала утисак пријатности и задовољства због рада и стварања и великог степена самосталности у постављању задатака и циљева. У разговору са родитељима, већина је истакла да им се посебно свиђа што се деца на часовима баве нечим применљивим и корисним у свакодневном животу. Већина ученика нижих разреда је истакла да им је најзанимљивије било извођење експеримената ,,Црна мамба“, одређивање pH вредности супстанци и израда макета Сунчевог система као и посматрање и проучавање звезда. Неки од ученика четвртог и шестог разреда су на основу искуства похађања радионице изразили веровање да ће им часови хемије у седмом разреду бити занимљиви као и часови физике.“
Педагог Милена Веселиновић заслужна је за веселу амосферу на радионици Комуникација у функцији развоја социјалне компетенције ученика.
,,Са ученицима четвртог разреда одржано је предавање на тему здраве исхране и значаја физичке активности за наше тело. Ученици су упознати са пирамидом исхране, као и са здравим намирницама које уносе свакодневно. Један од задатака је био да на табли напишу по једну здраву намирницу. Након тога су је нацртали и залепили на таблу. Затим смо посветили време значају физичке активности на наше здравље. Ученици су изашли на школски полигон где је сваки од њих имао задатак да покаже по три вежбице обликовања. Код ученика је ова тема изазвала велико интересовање, тако да ће се и на наредним часовима причати на тему здраве исхране и утицају физичке активности на наше тело. Три часа су посвећена и Новој години. Ђаци су писали писмо Деда Мразу, цртали и писали честитке. Изразили су жељу да праве украсе за Нову годину од папира и украсне траке. Направљене украсе залепили су у канцеларију педагога и психолога и на тај начин оплеменили простор у духу Нове године. Код ученика четвртог разреда ово је изазвало велику срећу и задовољство.“
Наставник Урош Ђурђевић води радионицу која се зове Сналажење у природи и спортске активности. Следи његово виђење протеклог периода:
,,Ученици петог разреда су у току првог полугодишта у свим активностима учествовали са великом посвећеношћу и интересовањем. На часовима су били врло ангажовани. У току првог полугодишта смо часове реализовали у природи, када год је то време дозволило. Тамо смо вежбали оријентацију и физичке активности, као и неке занимљиве игре. Када је време било лоше, у учионици смо се упознавали са историјом и правилима оријентације и гледали разне снимке на ту тему. Сви ученици су са одушевљењем чекали нови час и активности, а током часова су били у сталној међусобној интеракцији. У другом полугодишту настављамо са истим планом рада и активностима. Трудићемо се да што више времена проведемо у природи.“
Наставник Бојан Спасојевић задужен је за Спортске активности. Прочитајте шта он мисли о овом пројекту:
,,Ђаци су присуствовали у великом броју на часовима обогаћеног једносменског пројекта, повратна информација је веома позитивна и врло радо долазе и показују активност. У пројекту учествују ученици првог и трећег разреда како матичне школе у Змињаку, тако и из издвојеног одељења у Петловачи. На часовима су се обрађивале јединице које нису актуелне у школском програму, а које директно утичу на моторички и психо-физички развој детета, као и активирање што већег броја мишића приликом извођења одређених активности. Тежина и оптерећење вежби су прилагођене узрасту како не би дошло до повреде или неког нежељеног ефекта. Већина ученика је успешно савладала досадашње активности. Оних дана када је време било лоше часови су се изводили у учионици – обрађивали су се основни фоклорни елементи. У другом полугодишту ће се наставити са планом и програмом, већина часова ће се обављати на школском терену напољу, уколико то време дозволи. Настојаћемо да набавимо још специфичних спортских реквизита како бисмо ученицима приближили одређене спортове и учинили часове једносменског пројекта још интересантнијим и забавнијим.“
Наставница Ана Симић реализује активност У оку завичај / упознавање са играма, обичајима и ношњом Србије.
,,Ученици се кроз уочавање вредности визуелних особености завичаја упознају се са културним наслеђем људске заједнице, развијају свест о вредности уметничких и културних дела и њиховом значају за развој друштва. Уче дечје игре из целе Србије и упознају се са народном ношњом тих крајева. Научено се презентује кроз игру и песму. Неки од циљева су упознавање народне традиције, културе, музике и песме; поштовање традиционалних вредности, развијање самопоштовања, поштовање различитости, развијање вештина, враћање деце природи, дружењу, социјализацији, стварању позитивних емоција, бољој комуникацији међу децом, бољој моторици, просторној оријентацији и физичкој активности, а то све заједно доприноси здрављу и развоју деце и усрећује их. Неке од игара и песама које су ученици научили су следеће: „Ја посејах лубенице“, „Дуње ранке“, „Дивна, Дивна, чарне очи има“, „Коленике“, „Моравац“, „Седи Ћира на врх сламе“, „Дођи, Миле у наш крај“ , „Зајам“ , али и нешто другачије – „Валцер“. Ученици са радошћу започињу сваку нову радионицу и излазе са ње са наученом неком новом игром, али што је најважније – СА ОСМЕХОМ НА ЛИЦУ!“
У оку завичај – радионица за фотографију и хор назив је радионице коју води учитељица Лепосава Андрић. Ево њеног утиска:
,,Ученици су имали прилику да изразе креативност тако што су правили ударачке инструменте: звечке, бубњеве… У току децембра показали су маштовитост у изради новогодишњих украса поводом предстојећих празника. Ту су биле и народне ношње, традиционалне игре нашег краја… Ученици су израђивали ученички плакат. Акција прикупљања чепова: „Чеп за једнакост“. Ученици су прикупљали чепове и паковали у пластичне флаше намењене за ту акцију. Имали смо и зимске игре на снегу – ученици су правили Снешка Белића по групама, на снегу у школском дворишту. Учешће у хуманитарној акцији „Пакетић за децу на Косову и Метохији“, „Потребни смо им, улепшајмо им празнике и измамимо осмех. Заједно можемо много!“ Наставићемо и даље са радом ОЈР и у другом полугодишту. Употпунићемо активности, обогаћене приказима сликањем, цртањем, игром, песмом на задовољство и успех ученика наше школе.“
VIII-2, наставница Драгана Јоцић, радионица Писане комуникације и додатни програми: Након одгледаног филма ,,Зона Замфирова“, ученици су радили критички приказ филма и тиме се, уједно, припремали за завршни испит.
VII-2, наставница Миљана Чолић: припреме ученика за дебату на тему ,,Дигитализација“.
Наставник музичке културе, Предраг Дрезгић, носилац је интересантних активности: певање традиционалних песама из Србије/израда народних инструмената и демонстрација њиховог звука/упознавање народне ношње свих крајева. Циљ ове активности је да ученици:
-певају песме народног стваралаштва различитих стилова, сaмoстaлнo и у групи;
-примењују правилну технику певања (правилно дисање, држање тела, артикулација);
-уочавају домаћу фолклорну традицију и њену стилизацију;
-вербализују свој доживљај музике;
-разликују елементе музичке изражајности (мeлoдиjа, ритам, тeмпо, динaмика) који утичу нa тeлo и осећања;
-реконструишу српску музичку прошлост у сарадњи са другим начинима комуникације кроз музику, у смислу ритуалног понашања и пантеизма и идентификују утицај ритуалног понашања у музици савременог доба (музички елементи, наступ и сл.).